tisdag 9 september 2008

Fryser ihjäl....
Det är ju så satans jävla kallt ute att man bara vill lägga sig i soffan med ett täcke över sig och sova bort hela dagen. Men det går icke, nej nej.
Har satt mig själv i arbete kan man lugnt säga. Började äntligen rota i klädkammaren för att hitta kurslitteraturen som jag tjatat om och det slutade med att jag blev frustrerad och rev ut ALLT från den fördömda skrubben. Det skulle jag inte ha gjort för nu ligger allt skit istället i köket och bara hånler mot mig. Jag hade inte ens behövt göra det, för det visade sig att alla böcker låg fint nerpackade i en låda som stod högst upp på en hylla. Den hyllan var lättillgänglig och lådan stod mkt synlig. Jag förbannar mig själv för att jag ska vara så jävla förvirrad och inte ens har vett att titta en gång extra.
Så nu måste jag sortera allt innan jag kan få nån ordning. Om det gick skulle jag bara kasta tillbaka allt igen, men tyvärr är det så mkt grejer att det inte skulle funka. Då skulle nästa man som öppnar dörren till helvetet riskera en elelr två brutna tår och jag vill inte vara orsaken till det.
NEj det är väl bara att ta konsekvenserna av att vara ett pucko och ta tag i det som måste göras.
Fan säger jag bara...

Senare måste jag ta snabbhojen och susa iväg till apoteket för att hämta penicillin till Nandi. Öroninlammation igen som ledde till en brusten trumhinna, för vilken gång i ordningen i denna familjen har jag ingen aning om.
Kul med barn som alltid har ont i öronen, verkligen jättekul....

Dags att sätta på en schysst skiva på högsta volym nu och ta tag i det som ska göras.

Peace

Inga kommentarer: