måndag 22 september 2008

Glömde berätta igår om ett mycket stort irritationsmoment.
Var på kyrkogården och skulle plantera nya blommor på Isaks grav, de gamla hade blivit en aning vildvuxna och jag ville sätta nåt nytt nu innan det är dags för ljung.
Iaf så såg jag när jag kom dit att nån jävel har varit och flyttat runt bland prydnadssakerna vi har där. Har två små vita lamm och en ängel i porslin som ska göra det lite gulligt och fint eftersom det faktiskt är en barngrav.

Jag minns tydligt att jag förra gången ställde lammen på ena sidan av gravstenen och ängeln på den andra, men nu stod alla tre grejerna PÅ gravstenen och dessutom över nallen som är inristad. Det gjorde mig inte bara irriterad utan också lite förundrad.
Vem är det som känner sig ha rätten att röra runt vid MIN sons grav och varför har denne placerat sakerna så fult????
KOmmer ju antagligen inte att få nåt svar på den frågan och det gör det hela ännu mer irriterande.
Planterade iaf och det blev fint. Hoppas nu bara att det inte blir för många frostnätter, vill att blommorna ska stå sig ett tag iaf.

Idag har jag varit duktig och pluggat och nu tar jag en paus med kaffe och cigg. Ska ta tag i nåt extremt tråkigt snart; nedpackning av cd-skivor och foton.
Har ju som bekant sålt bokhyllorna vi hade och nu står allt vi hade i dem på golvet i vardagsrummet. Inte snyggt och inte det minsta bra. Kidsen rotar dagligen runt bland alla grejerna och hittar massa intressanta saker de vill leka med.
Vilket resulterar i att jag får jaga runt i lägenheten efter sånt de inte ska leka med.
Så nu ska jag ta mig i kragen och fixa det där.
För er som undrar varför vi inte köpt nån ny förvaring efter att vi sålde den gamla:
Undra inte, för jag vet inte själv!

Jaja, ingen idé att sitta här och dra ut på tiden. Bara att ta tjuren vid hornen, vila får jag göra i graven.

Peace

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar mer hur det gick med göteborgsflytten...

Anonym sa...

Hej! Jag har läst din blogg troget i nästan två år nu. Kom in av en ren slump, men insåg snabbt att du skriver på ett mkt roligt och intressant sätt och så fastnade jag. Jag är iaf en tjej på 23 år som läser till läkare, Jovana heter jag dessutom. Så du vet vem du pratar med. Iaf har jag en fråga, hoppas att den inte är för intim. Hur kom du på namnen till dina kids? De är väldigt fina, men också unika...