tisdag 23 september 2008

Ja Marica, det handlar till största delen om det... Inte mycket att göra, får väl bara hoppas att det vänder snart.

Fick en fråga av en trogen läsare jag inte känner, som tydligen läst min blogg i två ( ! ) år. Visste inte att det var så kul att läsa om min vardag, men det känns bra att kunna bidra med nåt:-)
Frågan var iaf hur jag har hittat namnen på mina kids och det är inte en så spännande historia, men självklart ska jag tala om det.
När jag väntade Shanti läste jag en bok om Indien och såg då namnet där i. Tyckte betydelsen var underbar ( fred och stillhet betyder det ) och jag fastnade direkt. Bestämde att oavsett kön så skulle barnet heta det. Hade aldrig hört nån heta så och att skådisen Shanti Rooney existerade hade jag inte en tanke på då.
Så blev det alltså.

När vi skulle få barn nummer två var vi ju tvungna att ha nåt som matchade med Shanti och vi sökte på internet efter indiska namn. Nandi var ett självklart val på en pojke tyckte vi, det är mjukt och enkelt och när han föddes var det ju självklart att han var en liten Nandi. HArmoniskt och lyckligt va?! ;-)

Ja och sen när det var dags för trean så fanns det inte många namn kvar. Indi var det enda vi kunde komma på och det är väl inte ens ett existerande indiskt namn vad jag vet, men det var fint och passade bra.
Vi skämtade innan och sa att om det blir en pojke så kommer vi ju få våra egna Knatte, Fnatte och Tjatte och så blev det ju...

Det var den icke intressanta historien om kidsens namn, nu vet ni iaf.

Jag lyckades komma ur den tillfälliga svackan i går kväll men hjälp av en kall heineken ( Hmm stavningen känns inte helt rätt). Vet att det låter lite alkisaktigt och kalla det vad ni vill, men det var underbart att få fukta strupen med den kalla, lena drycken.
JAg drack min öl och rökte två cigg, sen kunde jag faktiskt lägga mig och tycka att jag har ett bra liv och inte ska klaga för mycket.
Om det berodde på själva alkoholen eller bara känslan av välbehag från situationen vet jag inte, men det funkade ju.
Dock inget jag ska fortsätta göra på kvällarna då det lätt kan leda till att jag blir en hemmafru-alkis som går runt med hårrullar och ständigt har en cigg i mungipan. Det vill vi ju inte vara med om.

Dagen idag då? Jag har bara varit hemma och gluttat lite i min kurslitteratur då och då. Tiden där emellan har jag ägnat åt tvätt och disk samt lite rekreation i form av soffsovning.
Det är ju bara så skönt att få somna till ljudet av en tv när man slitit som ett djur, som ja oftast gör :-)
Just ja jag har faktiskt gjort mer nytta. Jag har sökt typ tusen jobb och knappat på den här stackars datorn så att en av funktionerna har dött. Scrollen har gett upp och jag kan inte få ordning på det på nåt sätt.
Nån som är mer dataexpert än mig kanske kan tipsa mig om hur jag ska få det att funka igen. Mitt långfinger på högerhanden är nästan avdomnat av allt klickande som man måste göra när den oumbärliga scrollfunktionen inte finns.

NEj nu är det dags att lämna lekparken och gå in och fixa lite käk. Fast det skulle vara skönt att bara kunna ge kidsen ett piller istället för att behöva laga mat. Gud så praktiskt, ska nog ta och uppfinna nåt som smakar gott, ger all näring de behöver och ger mättnadskänsla.
Nu har jag nåt att fundera på ikväll, va bra! Jag som annars ligger på soffan utan saker att göra ;-)

Peace

Inga kommentarer: