torsdag 4 september 2008

Kände mig överkörd av en ångvält när jag vaknade idag. GIck ändå och la mig i okej tid och sov i sängen, annars brukar jag somna på soffan och sova där hela natten. Vaknade inte så fasligt tidigt heller, halv åtta satte sig Shanti i soffan och kollade på Bolibompa och då vaknade jag också. KOnstigt det där att man kan vara hur pigg som helst ibland även om man bara sovit några timmar och andra dagar somnar man bara man blinkar och har då sovit sju timmar eller mer....

Som vanligt vaknade Nandi sist av alla och det blev stressigt till dagis i dag igen. HAn är så morgontrött och går knappt att väcka. Oftast vill jag inte väcka honom heller för han har ett lika uselt morgonhumör som Danne, så det är lika bra att han får vakna av sig själv.
Vi kom iväg till dagis iaf och vi var till och med där i tid, vilket var tur för Shanti skulle iväg på gymnastik och de går iväg prick klockan nio.
Fattar inte hur folk gör på morgnarna för att komma i tid. Det blir alltid stressigt här, hur jag än gör. Tycker att jag är bra på att planera morgnarna, men uppenbarligen är det bara en illusion. Har ju alltid varit tidsoptimist också, kan ha nåt med saken att göra.

Den här dagen bjuder annars inte på nåt spännande. Det hade ju varit sensation i så fall eftersom mitt liv är så ospännande det bara kan bli just nu.
Ska väl ta och rota fram all kurslitteratur jag behöver i höst, har dragit på det i flera dagar nu.
Det kan iofs bli rätt spännande eftersom vår klädkammare, där böckerna förvaras, är som en djungel av både viktiga och oviktiga saker. MEst det sistnämnda förstås, vi bara samlar på hög därinne...
I somras när jag skulle ta fram nåt därifrån så blev jag attackerad av en betongklump till bordsskiva och bröt två tår.
Rapporterar senare om eventuella skador och fynd.

Peace

Inga kommentarer: