lördag 6 september 2008

Sitter på balkan och vaknar till med kaffe och cigg. Hade sovmorgon idag och det var så skönt, fast nackdelen är att vår säng är så dålig att jag blir nästintill förlamad när jag legat för länge i den. Men utsövd är jag iaf...

Danne agerar arbetsledare i kidsens rum och försöker få allihop att städa upp därinne. Inte det lättaste hör jag för han pratar med den bestämmande rösten. De har under morgonen rivit fram varenda leksak och nu har de ingen lust alls att städa. Jag förstår dem, det finns ju inget tråkigare, men de måste ju lära sig att städa upp sin egen skit. S och N har varit jätteduktiga länge nu och haft ordning bland grejerna,men nu är ju Nillan här och det blir ju såklart mer lekande och därmed rivande när det är ett barn till här.

Var hem en stund till Marica igår och drack lite vin. NÄr jag kom hem strax efter elva låg Danne på soffan och snarkade och blev skitsur när jag bad honom flytta på sig så att jag skulle få plats. Efter mkt tjatande från mig reste han sig och gick in i sovrummet. Jag kollade på TV en stund och höll på att somna jag med. Precis när jag skulle gå in till sängen vaknade Nillan och var ledsen. Hon ropade efter JOnna och sa att hon ville hem till sin mamma. Händer varje gång hon är här, är väl för att hon är så van att vara med Jonna hela tiden kanske.

Nej, nu blev jag inkallad av Danne, måste tydligen styra upp nåt därinne.

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

svararhär. Filippa är nog 1meter snart, hon har 104 el 110 på de mesta nu, hennes svarta fleece är 104 o passar bra så jag tänkte ha den lila till våren.

Är allt bra med er?

kram