lördag 27 september 2008

Sovmorgon idag och jag hade verkligen sett fram emot att få sova ostört till nio.
Tyvärr tyckte inte resten av familjen att jag skulle det, de härjade på som fan och jag vaknade före halv nio. Försökte verkligen somna om men icke att det gick. När klockan var nio masade jag mig upp iaf och insåg då att familjen hade ätit frukost utan mig. Vi brukar ju alltid se till att äta tillsammans och jag tycker det är rätt viktigt eftersom vi inte har den chansen i veckorna. Tydligen tyckte inte Danne att det var lika viktigt. Blev på rätt dåligt humör precis när jag kom upp, men det har lagt sig nu efter kaffe och cigg.

Idag ska jag och Nandi gå på bio, men såklart ska det alltid vara nåt som inte klaffar och denna gången var det att filmen vi skulle se inte finns.
Förra helgen när Shanti skulle på bio med farmor så kollade jag igenom vilka filmer som fanns och hittade en som skulle passa Nandi perfekt. Den var bara en halvtimme lång och eftersom det blir hans första biobesök vill man ju inte utmana ödet och ta en lång film.
Nu när jag skulle boka biljetter så fanns inte filmen. Den var så borta att jag nästan tror att jag inbillat mig att den fanns för en vecka sen. Mkt märkligt och mkt tråkigt.
Som tur är hittade jag en annan film som också verkar bra för Nandi och den är 46 minuter lång, så den blir det.
Ska bli kul att få umgås med Nandi utan andra inblandade. Det är ju så himla viktigt att kunna rikta all uppmärksamhet mot ett barn ibland. Shanti och jag hade ju kvalitetstid i torsdags. Han skulle ju till tandläkaren och fick vara ledig från dagis. Vi hade det jättemysigt och tandläkarbesöket gick jättebra. Han ska dock få dra ut en tand som är skadad. Har misstänkt att den är det för han har en grå fläck på den och mkt riktigt var den död och rötterna har börjat skrumpna. Så för att inte tanden under ska bli skadad ville de dra ut den. Den är faktiskt redan lite lös också och det blev han ju stolt över.

Så om två veckor har vi en kille med glugg här hemma, ska bli kul att se.

Nu känner jag att jag bara svamlar om ointressanta saker så jag ger upp for now.

Peace

Inga kommentarer: