torsdag 25 september 2008

Tidig morgon och jag är såklart helt död.
Somnade på soffan igår och där har jag också tillbringat min natt.
Det är ju så skönt att somna på soffan, dock inte att vakna där då soffan inte erbjuder nån större variation i sovställningar. Som jag somnar är jag liksom dömd att ligga hela natten. Av just den anledningen har jag mkt ont i nacken nu. Men det är väl smällar man får ta när man gillar att bara somna ifrån allt sådär.
man kan ju inte få allt....

Jovana: Jag tror absolut inte att du är nån stalker:-) Det känns jättekul att du läser min blogg och har gjort det så länge. Sa till en kompis igår att jag verkligen inte fattar folk som skriver bloggar och sen har besöksrestriktioner. Meningen är väl att folk ska läsa en blogg, varför har man den annars???
Känns också mkt bra att du gett mig din info två gånger, så att det verkligen sätter sig hos mig. Har ju som bekant ett minne som tyvärr inte är av denna världen ;-)


Glömde ju tala om vad mina fantastiska grannar gjorde i tisdags. De kom och erbjöd sig att klippa min lilla gräsplätt och dra bort alla miljoner brännässlor som växte i rabatten. Jag tackade ju inte nej såklart men var tvungen att fråga om det var en pik. Det var det inte. De ville bara hjälpa till och sa också att de tycker lite synd om mig ibland som alltid har häcken full. Det värmde verkligen och jag var tvungen att ringa Danne och berätta direkt.
Som om inte detta tilltag av grannarna var nog så erbjöd de sig igår att passa Indi medan jag gick in och lagade mat.
Vi var som vanligt ute efter dagis och när jag och Indi skulle gå in så frågade de lite försynt om de fick ta med sig honom till baksidan och gunga. Det fick de och Indi protesterade inte alls, han gllade väl uppmärksamheten.
Så jag kunde i lugn och ro laga mat och det var befriande. Man behöver en stund för sig själv ibland och den stunden igår kan jag leva på ett tag.

Undrar om mina grannar tycker att jag ser sliten ut eftersom de erbjuder sin hjälp...
HUr som helst så är det ju alltid bra att ha schyssta grannar och det har jag definitivt.

Frulle nu...

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också läst din blogg under ett längre tag, och läste hur ni kom på namnen till era barn, som förresten är superfina! Roligt med lite annorlunda namn :)