tisdag 21 oktober 2008

Jag försöker förstå meningen med att dagen ska börja så tidigt.
Varför börjar alla jobb innan man knappt gått upp och varför böjar dagis när man i godan ro vill äta frukost och dricka sitt kaffe?
Varför börjar skolan runt åtta på morgonen när alla förpubertala och tonåringar är som tröttast då?
Varför Öppnar alla telefonväxlar tidigast kl åtta och stänger vid fyra, när man i själva verket har som mest ork och tid att ringa viktiga samtal efter kl fyra på eftermiddagen?
Jag har mycket svårt att förstå varför och undrar hur det kommer sig att samhället ser ut som det gör.
Måste ha nåt att göra med att det här landet vi bor i är så mörkt större delen av året och nån kom på att vi passar på att jobba och leva när det är ljust.

Det är ju som det är och egentligen inget att irritera sig på, men jag är så förbannat trött på morgnarna och kommer aldrig vänja mig vid att gå upp tidigt.

Somnade på soffan igår strax efter tio, fast jag skulle hänga tvätt och plocka in i diskmaskinen. Var tydligen helt slut och när NAndi vaknade vid elva och ville sova i min säng tänkte jag att det var underbart att somna tidigt. Det skulle ju kanske innebära att jag var utvilad i morse.
Det gjorde det inte.

Shanti och Indi vaknade kl sex och jag stängde in oss på kidsens rum och la mig i Shantis säng. Där däckade jag till ljudet av playmolek. Sov rätt bra och nästa gång jag vaknade hade Nandi också vaknat och jag fick tvinga mig själv att gå upp.
Då var klockan halv åtta och jag hade alltså sovit sammanlagt nio och en halv timme, vilket inte märktes alls.
Som en zombie gick jag upp och satte på kaffe och plockade fram frulle till kidsen,
och ungefär där är jag nu.
Frukosten är uppäten och 1 ½ toarulle har gått åt till fil- och mjölktorkning. JAg är inte pigg alls och definitivt inte upplagd för en promenad till dagis.
Egentligen börjar de ju klockan nio, men med tanke på att klockan nu är kvart i så är vi nog inte där förrän tidigast halv tio.

Jag vill inte vara vaken, jag vill sova och vakna framåt tre och då bara kliva upp och äta och sen somna om igen. Tänk om det var möjligt att göra så!
Synd att det inte går...
Fast om 1/5 sekel går det ju bra, när alla barnen flyttat hemifrån.
Räknar dagarna...

Peace

Inga kommentarer: