torsdag 23 oktober 2008

Vaknade med rinnande ögon, en igentäppt näsborre, en snorig näsborre, huvudvärk och halskli. Listade ut att jag har blivit förkyld och inte lite heller.
Det är konstigt det där med förkylningar, de kommer liksom utan förvarning. På kvällen mår man hur bra som helst men när man vaknar så är den bara där.

Stör mig förresten på själva ordet FÖRKYLD. Det får folk att tro att man blir sjuk av kyla, vilket inte stämmer.
Förkylningar får man av virus och inte av att man går ut utan mössa eller i en tunn tröja. Att fler människor blir förkylda under de kalla årstiderna beror på att fler virus cirkulerar och att människor är inomhus mer, därför blir fler smittade.
Däremot KAN man om man blir riktigt nedkyld få sämre motståndskraft och därför svårare att bryta ned virus.

Där fick ni en lektion såhär på morgonkvisten, känns bra att informera ;-)


Var med jobbet igår på personalmöte med bowling och mat. Det var mkt trevligt, även om mina bowlingresultat hade kunnat vara bättre. Jag dominerade inte, den saken är säker. Knutte däremot ( som jag är assistent åt ) hade mer poäng än vi andra tillsammans. Det säger en del om våra skills.

Svärmor var hemma med kidsen och det gick väl sådär måste jag säga.
Kan inte minnas att hon passat alla tre samtidigt nån gång förut och det märktes att hon inte var van.
Kidsen hade härjat på som fan så hon blev tvungen att ryta i åt dem till slut. Hon var helt slut när jag kom hem. Haha, det är rätt kul att se hur andra pallar trycket.
Indi hade vägrat sova, men när Shanti la sig i sin säng så kröp Indi upp till honom och sen somnade de båda två rätt snabbt.
Så när jag kom hem låg de och trängdes och Indi vräkte sig på rygg, medan Shanti låg intryckt mot väggen. Nandi låg utslagen i sin säng sen flera timmar.

Idag har jag inte mkt planerat alls. Ska bara till banken och sätta in pengar och sen hem och betala räkningar. Ska tvätta lite också och kanske rensa förrådet, skulle även behöva sova en stund och plugga.
Okej, det kanske var lite grejer att göra ändå.
Suck, aldrig en hel dags lugn och ro...

Nu ska jag snora lite till här och samtidigt försöka få en stunds lugn med kaffe och cigg.


Peace

Inga kommentarer: