söndag 30 november 2008

I brist på inspiration, men för att ändå uppdatera så bjussar jag på en redovisning av vem som gör vad i vårt hem. Detta är vad som gäller när Danne är hemma:

- Vem tvättar?
*Tror Danne har använt vår tvättmaskin max tio ggr sen vi köpte den för 4 år sen.

- Vem städar?
*Danne plockar oftast undan och jag kör själva städningen.

- Vem lagar maten?
*Nästan alltid jag.

- Vem dukar?
*Danne, medan jag lagar maten.

- Vem dukar av?
*Den som är sämst på att förhandla.

- Vem diskar?
*Sånt har man diskmaskin till.

- Vem bäddar?
*Bäddar sällan och försvarar mig med att alla kvalster festar loss i en bäddad säng.

- Vem rensar avloppet?
*Ibland jag, men oftast Danne och han svär över mina långa och många hårstrån.

- Vem går ut med soppåsen?
*Samma lika där

- Vem stryker?
*Ingen. Har aldrig förstått vitsen med att stryka kläder innan man lägger in dem i garderoben.

- Vem byter glödlampor?
*Båda två, dock inte samtidigt.

- Vem plockar undan saker som ligger och skräpar?
*Danne

- Vem vattnar blommor?
*Ingen tyvärr

- Vem handlar?
*Oftast jag, för då får jag lite tid för mig själv och Danne får tid med kidsen.

- Vem gör det fint hemma?
*Jag

- Vem köper oftast födelsedagspresenter?
*Det beror väl på vem presenten är till...

Inga kommentarer: