måndag 1 december 2008

Nej men usch vilken bloggtorka, det är ju så man får skämmas...
Men nu är jag tillbaka iaf.

Hunnit dricka vin, baka pepparkakor, fylla år och firat första advent sen sist och så här kan jag summera dessa händelser:

Vinkvällen- mysig och som vanligt trevlig, blev dock inte så mkt vin men desto mer singstar. Hemma vid tolv och kände mig tillfreds...

Pepparkaksbaket- underbart mysigt och lagom kladdigt. Det enda tråkiga var att det bara blev tre plåtar, så pepparkakorna är redan slut. Men gott var det.

Födelsedagen- började mysigt med frukost på sängen och skönsång av mina älsklingar. Fick senare besök av svärmor, mina föräldrar och Marica. Lite presenter och lite fika så är födelsedagen gjord.

Advent- första ljuset är tänt och en del pynt är uppe. Måste bara köpa lite nya sladdar till fönsterstjärnorna eftersom våra är spårlöst borta. Verkar ju idiotiskt att förvara sladdarna tillsammans med stjärnorna, det var väl därför jag gömde sladdarna när pyntet åkte ner sist.

Ja det var det och nu ska jag laga mat åt mina kids. Mina planer på korv i ugn gick i stöpet när jag insåg att korv och potatis var det som bjöds på dagis, Vad jag nu ska hitta på vet jag inte...

Peace

Inga kommentarer: