måndag 1 december 2008

Sitter med S och N i soffan och kollar på Långben, de gillar det och jag får hålla god min. Är väl inte vad jag skulle välja, men men...

Indi ligger och ropar i sin säng och vill inte sova. En radikal förändring har skett de senaste kvällarna. Barnet som man alltid bara lagt ner i sängen och som slocknat direkt, har börjat sovvägra. Det är ju kul att han gillar oss andra i familjen så mkt att han vill umgås, men inte speciellt kul med en krånglande 1,5- åring varje kväll. Hoppas stenhårt att det bara är en fas på sisådär en vecka, men inser nog nånstans långt där inne att det kommer bli en prövning och en stenhård kamp.
Jag vägrar att förlora den!

Annars har eftermiddagen varit mysig och lugn. Kidsen har lekt snällt tillsammans utan att bråka en enda gång, det händer inte ofta. Jag är så nöjd med eftermiddagen och kvällen hittills att jag fått motivation nog för att bestämma mig. Japp, operation viktminskning kör igång i morgon bitti och det ska ske utan fusk och med en vilja av stål.
Så känns det nu och jag vill tro att det kommer kännas lika bra i morgon.
Den som lever får se...

Nu måste leksaker städas upp och tvätt sorteras, sen ska mina guldklimpar hoppa i säng.

Peace

Inga kommentarer: