lördag 27 december 2008

Jaha, nu är julen över för den här gången då och jag känner ingenting.
Ingen lättnad, ingen sorg, jag bara konstaterar att julen är förbi...

Julafton var mysig, även om jag inte hade nån julkänsla öht. Kidsens farbror var här och åt mat med oss och efter Kalle kom ännu en farbror med familj och Dannes mamma också. Tomten kom och delade ut några paket innan han gick vidare till andra barn. Resten av paketen delade vi ut själva, det var liksom lite för många för att vi skulle hålla kvar tomten.
Alla blev glada över sina julklappar, så även jag. Jag fick världens skönaste sidenpyjamas med tillhörande morgonrock av Danne och den har jag haft på mig all min lediga tid.
Dannes bästa julklapp var väl hans xbox som han fick innan jul. Då var han som ett lyckligt barn och ögonen bara glittrade på honom.
Kidsen blev mkt glada för allt de fick och nu har vi leksaker över hela lägenheten, trots att vi rensade bort tre flyttkartonger med grejer före jul....
Men det är som det ska...

Juldagen var lugn den med. Vi tog det lugnt fram till lunch och sen åkte vi hem till Dannes mamma. Där åt vi mat och fikade tills vi var alldeles svimfärdiga. Men det är väl som varje jul, man äter tills man är alldeles tjock och proppmätt och så svär man på att aldrig äta julmat igen.
Jobbade på kvällen och kom hem igår ( annandagen )runt 8.30. Såsade omkring här hela dan i min pyjamas och bara njöt av att ha alla mina kids och min skäggiga karl hemma. Vid halv sex på kvällen gick vi hem till The Basirats med tanken att barnen skulle få leka av sig lite grann.
Det gjorde dem och så även vi vuxna. Vi körde Singstar och Danne och Mehdi ylade på som två kåta vargar. Det var kul att höra :-)
Var hemma vid tio och alla stupade i säng.

Idag ska vi träffa Johanna, Niche och Aurora för lite playdate. Och ikväll ska vi förhoppningsvis ha fixat barnvakt så vi kan träffa Annah och Krille och ha vuxendate.


Men nu ska jag först lägga mig i badet, det blir den årliga tvagningen såhär vid jul:-)
Nej, men tänk om det var så fortfarande. Att man badade en gång om året och alla i samma badvatten.
Pappan i familjen fick hoppa i först, han som var skitigast. Helt ologiskt egentligen, vad fan tänkte de med?
Stackars minstingen i familjen då. Det kanske fanns fem barn i familjen, så lillen fick bada i både kallt och skitigt vatten.
Usch jag spyr nästan när jag tänker på det...

Tur att jag har rinnande vatten och ett eget badkar...

Peace

Inga kommentarer: