tisdag 30 december 2008

Är så dålig på att uppdatera, känns som att jag aldrig hinner sätta mig ner och öppna bloggen. Men nu fanns det ju uppenbarligen lite tid över till det...

I söndags fick vi ju en fri dag eftersom jag gjorde en stor miss ang. jobbet, så vi åkte till vattenpalatset i Eskilstuna med Johanna och Niche + barn.
Indi fick stanna hemma hos farmor, han är lite liten för att uppskatta bad en hel dag.
Vi badade och hade jättemysigt hela dan, var hemma här kl sex och jag kände mig som en mör filé. Blir ju alltid så sjukt trött av bad, speciellt klorbad.
Det var iaf en lyckad dag för alla inblandade....

Igår låg jag i sängen till halv elva och det var helt underbart. Masade mig upp och åt frukost, sen såsade vi några timmar innan vi åkte ner på stan.
Blev en del nya grejer till vårt redan överfyllda hem, men det var sånt som behövdes ( intalar jag mig själv iaf )
Nya högtalare till datorn, hockeyklubba till Nandi eftersom han varit sååå avundsjuk på Shanti som har två, en minihockeyklubba till Indi eftersom han gärna snor allt som är brorsornas, väska till Shantis hockeygrejer, lite från Indiska, nya jeans och tröja till Shanti som har växt ur mkt av sina kläder, två xboxspel.
Hmm, var det nåt mer.....

Ja som ni ser var det nästan bara grejer som vi verkligen behövde ;-)

Åkte hem till mor och far i går kväll med S och N. KOm dit vid sju tror jag och åkte hem halv elva, både Shanti och Nandi somnade på bussen.
Som tur var hade jag vagn till Nandi, fast det går emot mina principer att treåringar inte ska åka vagn.
Danne fick komma ut till bussen och möta mig, för jag hade inte klarat av att bära Shanti samtidigt som jag släpade vagnen med Nandi i.

Shanti vaknade till när Danne la honom i sängen så jag läste en bok för honom innan han somnade om. Nandi sov som en klubbad säl trots avklädning och tänd lampa.
Fick pga den sena läggningen sova rätt länge i morse. Shanti vaknade först som vanligt, det slår aldrig fel. Tror klockan var kvart i nio när han tassade upp, Nandi och Indi vaknade strax efter nio.
Så idag är jag en utvilad mamma för en gångs skull. Det händer inte ofta nuförtiden så jag ska passa på att få nåt gjort medan energin finns.
Känner jag mig själv rätt så går det säkert över om några timmar....


Peace & Love

Inga kommentarer: