måndag 9 mars 2009

Tänk om man kunde programmera sina barn...
Då kunde man ställa in att sömnen skulle vara tolv timmar, från 19.00- 07.00. Skönt det skulle vara! Då visste man ju att man skulle få sova fram till den inställda tiden, istället för att vakna kvart i sex som idag.
Det är totalt värdelöst att tvingas upp så tidigt, redan innan det blivit ljust och då blir det ändå ljust tidigt nu.
Jag har blivit bortskämd de senaste månaderna, kidsen har vaknat absolut tidigast sju, oftast runt halv åtta. Hoppas den trenden håller i sig och att morgonens tidiga uppvaknande endast var ett undantag.


Frukost har precis ätits, trots att de äter frukost på dagis kl. åtta. Kan inte neka dem när de är hungriga. Det är väl en sak om de vaknar sju och vi börjar traska till dagis runt halv åtta. Men när de vaknar så tidigt som idag så blir det ju en lång väntan på dagisfrukosten.

I går kväll plockade jag isär vår trasiga diskmaskin i många delar, så många att jag var orolig att jag inte skulle få ihop den igen. Det fick jag och till min stora glädje funkade den igen, i en halvtimme, innan den slutade tömma ut vattnet igen. Det gick att köra den en gång och då ville alla funktioner vara med. Den tömde ut vattnet och jag hoppade av glädje här hemma i köket, med skitiga fingrar och säkerligen också tårade ögon. Dte är ju stort att lyckas med nåt sånt alltså...

Men som sagt så blev ju min lycka kort.
När jag skulle köra maskinen en gång till så var det likadant som innan, börjar tro att nån sitter och jävlas med mig nånstans eftersom jag aldrig kan ha nån tur med nåt.
Jaja, har iaf bestämt mig för att använda diskmaskinen ändå. Disken blir ju ren och det lilla vatten som blir kvar i botten få jag väl låta vara, eller tömma ut för hand. Får nog bli så tills vi köper en ny, har lite annat att inhandla först så det lär ju dröja ett tag.

Jag längtar mkt mkt till på fredag när vi susar iväg på kryssning. Det blir jag och Danne och förhoppningsvis Marica och Mehdi också, om de får barnvakt.
Ska bli så skönt med avkoppling och mkt gott med smörgåsbord.
I slutet på april ska vi på kryssning med Annah och Krille och det ska också bli jättekul. Saknar de så mkt och som Annah skrev till mig på fejan igår så är det sjukt att småbarnsstressen gör att man inte hinner umgås med sina vänner.
Bättring måste ske på det planet!!!

Nej, nu är det dags att borsta tänder och få på kidsen lite kläder.

Peace

Inga kommentarer: