onsdag 11 mars 2009

Tjock och proppmätt sitter jag och kollar på en rolig dokumentär på trean. En trebarnsmorsa som ska testa olika "doser" av cannabis för att se vad som händer med henne psykiskt och fysiskt. Skitkul att se en ordentlig vuxen bli så fnissig och seg som hon blir. Även om syftet med dokumentären inte är att roa...

Ätit thaimat för ett tag sen och är så jävla mätt att jag inte ens pallar lägga mig ner. Var väl sådär gott, inget märkvärdigt alls tyvärr, men det gick ner iaf.

Beställt superfina jackor till mina kids från villervalla och ser fram emot våren när de kan börja användas. Ska dock köpa andra jackor också, måste ha nåt enfärgat att byta med ibland. Vill bara att det ska bli vår på riktigt nu. MIn allra bästa årstid som år efter år ger mig samma välmående och pirr i kroppen. Älskar när asfalten torkar upp, lukten av vårtorr asfalt ger mig minnen, älskar när allt grus sopas undan och när buskar och träd knoppas. Finns inte mkt som slår det faktiskt.
Men än är det mkt snö och inga overaller kan plockas undan.
Blir galen på det här varannan dags vädret när man ena dan måste ha fodrade galoninsarna och nästa dag overall eller termobyxor. Längtar till jacka och jeans- väder.
Dags att köpa nya converse till kidsen snart också, det är ett måste varje år att hela familjen får nya. Ni känner väl mig, Slösa är mitt andra namn...
Men som jag brukar säga: Man har ingen nytta av pengarna när man är död. Pengar är till för att användas.

Nu är maten tllräckligt smält för att jag ska orka masa mig till balkongen och röka, så det ska jag göra nu.

Peace

1 kommentar:

Marica sa...

Har en utmaning till dej inne på min blogg :-D
Kram..