torsdag 28 maj 2009

Kidsen leker inne i Shantis rum och jag blir alldeles varm när jag hör deras snack.
"Du Nandi, när brandkåren var på dagis så hette en brandman Björn."
"Ja, man kan heta det."
"Visst är det konstigt?"
"Ja, haha, Brandman Björn."

Sen kommer en diskussion mellan Shanti och Indi som börjar med Indis favvofras:
"Min mamma!"
"Nej Indi, det är inte bara din mamma."
"Min mamma bala"
"Nej, det är våran mamma"
"Mmm, vårans mamma"

Vad än Shanti eller Nandi säger så håller Indi alltid med till slut. Snacka pm att han ser upp till sina brorsor.

Denna dag bjuder på en del måsten, som alltid.
Ska strax klä på Nandi och Indi och sen cykla till dagis i det roliga vädret.
SHanti stannar hemma medsan jag lämnar de andra två, han ska vara hemma idag från dagis och det känns helt onödigt att släpa med honom. Han är så stolt att han kan vara hemma själv i en kvart:-)

Sen MÅSTE jag försöka fixa lite här, kanske tvätta så att SHanti och Nandi har kläder att ta med till farmor. De ska sova där inatt och jag och Indi ska ha lite kvalitetstid.
VId tolv har Shanti tid till läkaren, måste kolla vad som är fel med honom. Han har ju haft huvudvärk och feber sen i söndags, nu är iofs febern borta, men det måste kollas upp. Han får ju ofta ont i huvudet och feber, inga andra symptom på sjukdom, bara det. Tycker det verkar som barnmigrän och et skulle inte vara konstigt eftersom Danne hade det när han var liten. Migrän är ju jävligt ärftligt, så antagligen....
Tycker det är viktigt att kolla upp iaf, för det kan ju faktiskt vara nåt allvarligt.
Finns några hemska sjukdomar som börjar just med feber bara, får rysningar när jag tänker på det, så en riktig undersökning är på sin plats.

Sen ska även Peace & Love biljetterna köpas idag. Jag och Danne åker till Borlänge i tre dagar och njuter av underbara band och varandras sällskap. Längtar sjukt mycket och ser fram emot att få vara VI bara. Vi behöver tanka på vår ensamtid för att orka med föräldrarskapet, det är viktigt med tid för varandra.

Helgen är rätt fullspäckad sen.
Danne kommer hem vid halv fem idag och sen är han bara hemma en halvtimme innan hans mamma hämtar honom, Shanti och Nandi.
Danne släpps av vid flygplatsen för att åka på sin efterlängtade kompisresa och Shanti och Nandi följer med farmor hem.
I morgon ska jag ta med mina troll till marknaden som är nu i helgen, karuseller ska åkas och de har längtat länge nu. Får se bara hur bra det går att gå dit själv med kidsen, har mina aningar om att det kommer bli rätt stressigt.
Kanske får dra med mig nån dit...

På lördag ska vi till Busborgen, Shanti ska på kals och vi andra får leka av oss under tiden. När kalaset är slut kommer svägerskan och hämtar Shanti och Nandi, de ska sova hos kusinerna i Sala. Jag och Indi åker hem till mamma och där lämnas Indi för en sleepover. Jag åker hem och troligtvis ska jag måla om i Shantis rum, vad sen kvällen bjuder på vet jag inte riktigt än. Har fått några förslag, får se vad det blir.
På söndag ska jag jobba mellan nio och halv fyra, hoppas kidsen kan vara kvar hos barnvakterna tills jag slutar.
Sen kommer Danne hem på kvällen nån gång och jag hoppas att han inte är alltför sliten då. Då har vi knappt träffats på sju dagar...


Vilket totalt meningslöst inlägg, bara massa redogörelser.
Och nu är det ändå dags att klä på mina kids...

Peace

Inga kommentarer: