måndag 25 maj 2009

MItt liv är en parodi på vuxenlivet och knappast en utopi för barnlösa. Jag väcktes kl fem ( ! ) av att alla mina kids låg i min säng och det är nog så illa, eftersom de trängs och bökar så att man själv inte får plats. Men denna morgon bråkade dem om vem som skulle ligga på en viss kudde och jag blev såklart som ett monster. Är inte särskilt trevlig ö h t så tidigt på morgnarna och när jag blir väckt på ett sånt hemskt sätt så kan jag knappt ansvara för konsekvenserna.
Till på köpet är Shanti hängig idag och ska vara hemma från dagis, vilket gör att jag inte kommer få speciellt mkt gjort idag heller. Att veta det redan kl 6 på morgonen är inte kul...
Ska egentligen på synundersökning kl tio, men jag tror jag får hoppa det. Misstänker att Shanti inte uppskattar att sitta hos optikern när han inte mår jättebra. Ska ge honm alvedon och se sen hur han mår.
Annars är dagens planer lagda på is pga tidigare nämnda anledning, men får iaf försöka fixa lite här hemma, det är ett måste.

Känner hur mina ögonlock är tunga och jag somnar en millisekund så fort jag blinkar.
Det är hemskt, jag upprepar hemskt!!!!

Nu ska iaf Nandi och Indi kläs på och sen är det dagisdags, får se vad dagen mer har att bjuda...

Peace

1 kommentar:

Marica sa...

Låter som en trevlig morgon ;-)

Om vädret håller i sej kanske vi kan ses i lekparken senare?? Om Shanti orkar det!!

Tunga ögonlock här också, många pip & nollor i min dator på jobbet nu, hihi... ;-)

Kramar..