fredag 18 september 2009

Har läst igenom några olika politiska bloggar och även regeringsförklaringen och jag hoppas verkligen att jag inte är den enda som kommer rösta rödgrönt i nästa val.
Nog för att ALLA borde se effekterna av den skitregering vi haft i tre år nu, men man kan aldrig vara säker.

Reinfeldt har kallats en bra retoriker av många, men jag är beredd att säga emot där.
Han använde sig av ordet ansvar ca 20 ggr och jag hoppas iofs att han tar ansvar för den skit han satt Sverige i.
Att Alliansen nu , så här ett år före valet, ska satsa pengar på kommuner och rättsväsendet är pinsamt genomskinligt.
Det är nåt som skulle ha gjorts för längesen, förslagsvis för två, eller åtminstone ett, år sedan. De tror att det är ett bra sätt, nu när det börjar närma sig valkampanjtider, att visa sig generösa. Problemet är ju bara att de inte ger MER utan bara sånt de ändå skulle ha gett.

Reinfeldt säger också att Alliansen har sänkt skatterna för låg- och medelinkomsttagare. Vilket jävla skitsnack! Reinfeldts egen skattelättnad landar på ungefär 50 000 kr.
Att ljuga och att upprepa sig är inte att vara en bra retoriker.

Jag kräks på Reinfeldt och hans pissregering och hoppas som sagt att fler har tröttnat.
Som jag sagt många ggr: Att vi fått det så dålig kan ingen skylla på mig iaf, jag röstade ABSOLUT INTE på alliansen och kommer ALDRIG, jag upprepar, ALDRIG att göra det heller.

Kom igen nu alla invånare i detta land, kan vi inte lova varandra att vi röstar rödgrönt i nästa val...
Snälla!!!!

Inga kommentarer: