lördag 21 november 2009

För att ta ett steg ytterligare i mitt aktiva val ( att försöka leva så ekologiskt som möjligt )så har jag nu också bestämt mig för ett ekologiskt bröllop i juli.
Har haft det i tankarna ett tag och nu har jag spikat upp det på min mentala anslagstavla, det bara SKA bli så. Fast det krävs en aning mer planering och jobb så känns det helt klart värt det.
Men jag velar lite angående vilka vi ska bjuda. Hade ju, som jag skrev igår, bestämt mig för bara familjen. Men i natt drömde jag om bröllopet och i drömmen var våra vänner också bjudna, vilket såklart kändes fantastiskt, så nu vet jag inte hur vi ska göra. Får ta mig en rejäl funderare när tiden till det finns.

Här hemma råder ett lugn som sällan skådats innanför de Thunberg-/Lundgrenska väggarna. Nandi och Danne är på bandyskolan och här hemma är de andra två klistrade framför barnprogrammen. Shanti är fortfarande dålig men febern är inte lika hög längre som tur är, nu senast jag kollade hade han "bara" 38,9 grader. Bättre det än de temperaturer han varit uppe i de senaste två dagarna, då har han som minst haft 40,2.
Inte kul när kidsen är så dåliga.

Sammanfattningsvis ser detta ut att bli en ganska lugn och skön helg, trots Shantis feber och diverse andra åkommor som finns i familjen.

Nu ska jag kanske göra nån nytta och sen passa på att läsa lite i boken som Danne läser, får passa på när han inte är hemma.

Peace

Inga kommentarer: