fredag 20 november 2009

Men vad händer med vintern som ska komma?
10 grader är inte okej i slutet på november. INte alls....
LÄngtar till vintern med snö och kallt, inte massa regn och ev. slask.
Då kan det lika gärna få bli vår direkt, längtar faktiskt dit också.
Har bestämt mig för att försöka bli självförsörjande på grönsaker och rotfrukter i sommar. Ska bygga ett växthus för bästa resultat och där i ska jag ha allt man behöver för att må bra. Ja i grönsaksväg alltså:-)
Tycker att det är viktigt att lära kidsen att äta rätt och att vara rädd om miljön. Att bara gå ut på tomten och hämta ger ju inga transportsträcor alls och således inga farliga utsläpp. Tror att kidsen kommer tycka om att påta i landet också:-)

Försöker alltid att köpa ekologiska och nyttiga produkter, helst rättvisemärkta också och till min stora lycka har Ica Maxi börjat sälja närproducerad mjölk. Bra där ICA!!! Att själv odla det man kan är ett steg i rätt riktning det också.
Ser fram emot våren och sommar då jag ska göra verklighet av mina planer.

Försöker också planera vårt bröllop och vi har bestämt att vi bara kommer bjuda våra familjer. Vill ha intimitet och myskänsla när jag gifter mig och det här sättet känns då som det bästa.
Ska ha själva vigseln hemma i trädgården och jag tror det kommer bli hur bra som helst.
LÄngtar väldigt mycket:-)

Dags att ge Shanti lite febernedsättande igen, feber är ännu en gång uppe i 40 grader.

Peace

Inga kommentarer: